Sytytystulppa, B6HS [NGK]

Sytytystulppa, B6HS [NGK]

Kitaväli 20,8 mm. Kierteen läpimitta 14,0 mm. Kierteen pituus 12,7 mm. Elektrodien kärkiväli 0,7 mm. Lämpöarvo 6.

Tuotenumero: N4510

Yli 10kpl varastossa

4,99 €
Maksa osissa alkaen 6,00 € / Kk

Edullinen toimitus

Normaalien tilausten kotimaan postikulut vain 3,90 €

Nopea toimitus

Lähes kaikki varastossa olevat tuotteet postitetaan samana päivänä!

Ilmainen toimitus yli 90 € tilauksista

90 € ylittävät normaali tuotteiden tilaukset ilman toimituskuluja.

Vuonna 1936 perustettu NGK on maailman suurin sytytystulppien valmistaja. NGK sytytystulppia valmistetaan joka vuosi yli 500 miljoonaa kappaletta. Sytytystulppa on moottorin toiminnan kannalta kriittinen osa. Sytytystulpan kipinän on sytyttävä joka kerta juuri oikeaan aikaan, jo muutama sytytyshäiriö voi riittää vaurioittamaan moottoria.

NGK B6HS sytytystulppa on yleinen malli vanhemmissa mopoissa.

  • Kitaväli: 20,8 mm
  • Kierteen läpimitta: 14,0 mm
  • Kierteen nousu: 1,25 mm
  • Kierteen pituus: 12,7 mm
  • Elektrodien kärkiväli: 0,7 mm
  • Lämpöarvo: 6
  • Keskielektrodi: nikkeli, 2,5mm
  • Maaelektrodi: nikkeli, 1kpl
  • Keskielektrodin kupariydin tehostaa lämmön poistumista

Sopii mm.

  • Helkama Raisu 78-89
  • Peugeot Vivacity, Speedfight, Trekker
  • Piaggio Ape 95-99
  • Tunturi Automat, Maxi, Start

Tarkasta sytytystulpan kunto säännöllisesti. Moposi ohjekirjassa kerrotaan yleensä, kuinka usein sytytystulpan kunto tulisi tarkastaa. Sytytystulpan palotilassa olevan pään jäljistä pystyy yleensä päättelemään sytytystulpan kunnon ja toimivuuden. Hyvin toimivasta moottorista irroitettu sytytystulppa näyttää "kuivuneelta", harmaan-ruskean sävyiseltä.

  • Jos sytytystulppaan on muodostunut kerrostumia, voi polttoaine olla huonolaatuista tai epäpuhdasta.
  • Jos sytytystulpan eristeessä on murtumia, voi sytytystulppa olla kiristetty liian suurelle momentille tai sytytystulppa voi olla vaurioitunut ennen asennusta.
  • Jos sytytystulpan keski- ja maaelektrodi ovat sulaneet yhteen, tulppa on kuumentunut liikaa. Syynä voi olla sytytystulpan väärä lämpöarvo (liian kuuma) tai moottorin käyntihäiriö.
  • Jos sytytystulppa on karstoittunut, se on toiminut alle itsepuhdistuslämpötilassa (450°C). Moottori ei ehkä ole lämmennyt tarpeeksi lyhyissä ajoissa tai sytytystulpan lämpöarvo on väärä (liian kylmä).

Vuonna 1936 perustettu NGK on maailman suurin sytytystulppien valmistaja. NGK sytytystulppia valmistetaan joka vuosi yli 500 miljoonaa kappaletta.

Sytytystulppa on moottorin toiminnan kannalta kriittinen osa. Sytytystulpan kipinän on sytyttävä joka kerta juuri oikeaan aikaan, jo muutama sytytyshäiriö voi riittää vaurioittamaan moottoria. Siksi suosittelemme käyttämään aina laadukkaita NGK sytytystulppia.

Nimi Sytytystulppa, B6HS [NGK]
Paino 0.0000
Merkki NGK
  • Helkama Kaveri 78-86
  • Helkama Raisu 78-
  • Helkama Raisu MM 77-89
  • Piaggio Ape 50 95-97
  • Piaggio Ape 50 96-98
  • Tunturi Automat
  • Tunturi Maxi
  • Tunturi Start (VS50XK)
  • Vespa 50 N
  • Vespa 50 R
  • Vespa 50 S 65-81
  • Vespa Granturismo L 200 03-07
  • Vespa PX 125 E 96-98
  • Vespa Special 50 80-82

Kysymykset tuotteesta

Tuotteesta ei ole vielä kysymyksiä, ole ensimmäinen!